Evans Soğutma sistemi - DupontSU

İçeriğe git

Ana menü:

Kurumsal > Teknoloji

EVANS COOLING SYSTEM

Evans Soğutma sistemi ( Anti-Freeze).
Susuz (Saf)olarak kullanılan Evans Kaynama Derecesini 187C-192C ye Donma derecesini (-)40C - (-)60C ye yükseltir.
Kireçlenme ve Korozyonu kesin olarak önler.
1 Kez Konulur Ömrü sonsuzdur. Aracın Ömrü ile sınırlıdır.
%9 Yakıt Tasarrufu sağlar.
Bakım maliyetlerini düşürür.
Motorun Ömrünü Uzatır.
Güvenlik Katsayısını artırır.




Evans Susuz Soğutucularının Özellikleri ve Sağladığı Avantajları

Hararete  karşı maksimum koruma sağlar
% 10  Yakit Tasarrufu Sağlar
Su Pompası (Devridaim) ve Kanatcıklarının  kireçlenmesini önler
Elektrolize yol açmaz
Çürütmez
Bakım maliyeti düşüktür
Soğutma sistemini destekleyici katkı maddeleri gerektirmez.
Ömürlüktür 1 kez kullanmak yeter
Kaynama noktası yüksektir. Buhar üretmez.
Daha az egzos patlaması
Daha çok  GÜÇ
Daha iyi koruma sağlar
Çevre dostudur.
Motorun Ömrünü uzatır .

Motor Özelliklerine Göre Susuz Motor Soğutucularının Kullanım  alanları

NPG

Asfalt yarışlarında - ethylene glycol bazlı olmayan soğutuculara izin verilmektedir
AMA ve Formula USA motosiklet yarışlarında
Kısa mesafeli araba yarışlarında
Toksik madde içermez
Antifriz kullanılan her alanda kullanılabilir
Hayvanlarin yaşam koşullarını kötü yönde etkilemez     

NPG+

Tüm Dizel Araçlarda
Tüm  Araçlarda
Motosikletlerde ve ATV lerde
Teknelerde
Tarım Makinalarında
Dört Mevsim kullanılır

NPGR

Yarış Motorlarında
Arazi Taşıtları
Kötü koşul araçları
Motosiklet
Her Türlü Taşıtlar



Antika arabalar (bakır/pirinç tüplü radyatörler)

Bildiğimiz soğutucular ciddi bir zarara yol açmadan benzin veya dizel motorun ne kadar ısınacağını sınırlar. Su bazlı soğutucular deniz seviyesinde  225° F civarında buharlaşır. Bu soğutucuların kaynama noktasını  250° F civarına çıkarmak için basınç uygulamak gerekir.  Ancak, soğutucunun kaynama noktasını yükseltmek motorun su ceketinde oluşan problemi ortadan kaldırmaz. Su ceketinin içinde, ısı basıncına duyarlı kritik metal yüzeyler  su bazlı soğutucuların ısıl kapasitesini aşar. Bu soğutucular metal yüzeyinde bir buhar bariyeri oluşturarak kaynarlar. Bu buhar bariyeri ise bir yalıtıcı gibi davranarak metalden soğutucuya verimli ısı geçişini engeller. Bu da soğutucunun aşırı ısınmasına ve buharlaşmaya yol açar. Sonuçta, bu aşırı sıcak buhar, soğutucu sıvıyla birleşip radyatöre döndüğü zaman sıvılaşmaz. Radyatörde ısı transferini önleyen gaz halinde bir bariyer olarak kalır. Su bazlı soğutucu kullanıyorsanız, bu şekilde oluşan buhar sıcak motor ile radyatör arasında sürekli gidip geldikçe soğutma verimliliği giderek azalacaktır.

NPG+ soğutma ceketinin tamamını sarar (temas halinde) ve soğutucu yüzey verimliliğini önemli derecede artırır. Isı, metalden buharsız sıvı soğutucuya daha verimli bir şekilde geçer ve daha iyi ısı transferi sağlamak üzere radyatöre taşınır.

Buharlaşmış NPG+
ın  motorun içindeyken tekrar sıvıya dönmesi ve soğutucuyu buharsız tutarak radyatöre geçiş sırasında oluşabilecek zararları absorbe etme özelliği sadece Evans Soğutucularına özgüdür.
Sıkıştırılmış ısı soğutucu sistemden elimine edildiği zaman, bilgisayar kontrollü olmayan motorlar yüksek ısılarda çalışabilir. Motorları daha yüksek sıcaklıklarda çalıştırmak motorların verimliliğini artırır. NPG+, sistemde başka bir değişikliğe gerek olmadan çoğu motorun daha yüksek sıcaklıklarda çalışmasına izin verir. Yakıt  verimliliğini ve Motor gücünü artırır.

NPG+ ömürlüktür. NPG+
daki katkı maddeleri  kararlıdır ve soğutucunun  ömrü (en az 500,000 mil) boyunca solüsyonda kalır. Bildiğimiz soğutucular ise kirleticileri elimine etmek ve verimliliği yeniden artırmak için tazelenmek ve değiştirilmek zorundadırlar.

NPG+
da elektirik iletkenliği neredeyse hiç olmadığı için  metal, hortum ve contaların elektroliz yoluyla zarar görmesi önlenmiştir. Evans NPG+ su içermediği için, paslanma, pompalama ve silindir gömlek cidar ve su kanallarında elimine edilerek hem benzinli hem de dizel motorlarda bakım maliyetlerinde önemli tasarruflar sağlar.  

DOĞRU RADYOTÖRÜ SEÇİN

Hangi büyüklükteki radyatörün motora uygun olduğunu belirlemek verimli bir soğutma sistemi için anahtar niteliğindedir. Evans Susuz Soğutucularıyla çalışan sistemler için bazı  koşullara dikkat edilmesi önerilmektedir:
Bir motor 400 beygir gücünden daha az güç üretiyorsa, 1 inçlik iki sıra silindiri olan bir radyatör veya ½ inçlik 4 sıra silindiri olan bir radyatör yeterli olacaktır. 400-600 beygir gücündeki motorların ise 1.25 inçlik 2 sıra silindiri olan radyatörler uygundur. 600 beygir gücünden daha güçlü veya fanlı  motorlar için 1.5 inçlik 2 sıra silindiri olan radyatörlerin kullanılması önerilmektedir. Bu öneriler, Evans susuz soğutucularının kullandığınız motora uygun olup olmadığı konusunda bir fikir verecektir.

NPG

1/4 galon
1/2 galon

Evans NPG, orijinal susuz soğutucudur. NPG ömürlük bir soğutucudur. NPG yarış araçlarının motorları için tavsiye edilmektedir. Normal yollarda kullanılan taşıtlarda ise yüksek performans sağlar. NPG,
nin sistemde bazı değişiklikler yapılmadan çok soğuk havalarda kullanılması önerilmez

Kaynama Noktası: 375° @ 0 psi
Koruma: -40° F
ye kadar
Yoğunluk : 2.3 cp @ 212° F

NPG+

Evans NPG+ susuz soğutucu, en popüler Evans susuz soğutucusudur. Bütün benzinli ve dizel motorlar için tavsiye edilmektedir. NPG+   Dört mevsim Kullanılan . Ömürboyu etkili bir soğutucudur
NPG+
ı   Fabrika Çıkışlı (sıfır) taşıtlarda kullanmak için motor soğutma sisteminde başka bir değişiklik yapmanız gerekmez. Soğutma sistemini tamamen boşaltın ve NPG+ ile doldurun. NPG+ Bilumum  taşıtlar ve olağanüstü soğuk koşullarda çalışan taşıtlarda güvenle kullanılabilir. Motosikletlerde ve küçük motorlarda NPG+ı kullanmadan önce   Evans Prep Fluid kullanmanız önerilir. NPG+ ASTM D 1384  çürüme testinin gereklerini fazlasıyla karşılamaktadır
Kaynama Noktası: 375° @ 0psi
Koruma: -40° F
a kadar
Yoğunluk: 2.3cp @ 212° F
Yüzey Basıncı: 44 dyn/cm

NPGR

Yarış Sıvısı olarak da bilinenEvans NPGR yarış sırasında oluşan yoğun ısıyı tolere etmek üzere tasarlanmıştır. Yarış sezonunun sonunda ya da yarışa hazırlık için yılda bir kez soğutucuyu değiştirmeniz tavsiye edilir. Normal yollarda kullanılan taşıtlarda soğutucuyu üç yılda bir değiştirseniz yeter...  NPGR, NPG+ ve NPG
den daha ince kıvamlıdır. Böylece, soğutucu sistem içinde akışı daha kolay olur. NPGRın ısıyı soğurma özelliği en üst seviyededir. Soğuk hava koşullarında önerilmez.
Kaynama Noktası: 400° @ 0 psi
Koruma: -10° F
a kadar
Yoğunluk: 2.0 cp @ 212° F
Yüzey Basıncı: 46 dyn/cm


Yüzey  Basıncı: 44dyn/cm

Güvenlik Önlemleri

EVANS "Susuz" Soğutma
ya dönüştürürken  asla   geleneksel ısıda, basınçlı su/antifriz soğutma sistemiyle  çalışmayın. Geleneksel su ve antifriz soğutucuyu sıcak bir motora koymak  yakıcı olabilir. Benzer önlemler  EVANS "Susuz" Soğutucuları kullanılırken de alınmalıdır. Soğutucu buhar 240°Fın üzerindeyse yakıcı hale gelerek  bir kıvılcımla alev alabilir. Daima, aracınızın kullanım kılavuzundaki yangına karşı önlemleri mutlaka dikkate alın.

Her zaman gözlerinizi koruyun.

Termostatik olarak kontrol edilen elektrikli fanların yanında uyarı yazısı bulundurun.

EVANS NPG soğutucuları, insanlara ve hayvanlara zararlı toksik maddeler içermez. Bununla birlikte, bazı durumlarda  ethylene glycol kalıntıları (yani dönüşümden sonra motorda genellikle kalmış olan zararlı bir madde)  EVANS NPG soğutucu ile karışmış olabilir. Böyle durumlarda tehlikeli atık olarak bertaraf edilmesi gerekir. EVANS NPG+ Soğutucunun toksik madde testleri hayvanlar üzerinde yapılmıştır. Ama  sistemdeki antifriz atığı yerel yasa ve kurallara uygun olarak bertaraf edilmelidir.

EVANS NPGR ethylene glycol içerdiği için mutlaka antifriz atığı yerel yasa ve kurallara uygun olarak bertaraf edilmelidir. NPGR şişesi ise insanlara ve hayvanlara toksik zararı olabileceği yönde UYARI etiketlidir.

 
İçeriğe dön | Ana menüye dön